Uitgeven is een vak apart. En dat vak nemen we bijzonder serieus. Je krijgt te maken met ervaren creatieven die thuis zijn in het bedrijfsleven. Copywriters en journalisten en redacteuren die de juiste vragen weten te stellen. We duiken in je bedrijf en weten vervolgens alle informatie terug te brengen tot heldere, begrijpelijke (beeld)taal. Zo ontstaat een mooi verhaal dat gaat leven. We shape your story!
Er was eens …
Ons eigen verhaal begint in 1986, met de oprichting door twee jonge historici van Historion: het eerste commerciële historische onderzoeksbureau in Nederland. De geschiedenis van organisaties en ondernemingen staat centraal. Bronnen uitpluizen, directeuren, medewerkers en klanten interviewen, woord en beeld samenbrengen in één sprankelend verhaal – de passie voor het verhaal krijgt nog meer vuur.
Met bravoure en lef storten wij ons koud twee jaar na de oprichting op een opdrachtgever van formaat: Heineken. Later volgen Randstad en Nederlandse spoorwegen. Voor deze bedrijven gaan we verder dan we eerder deden, maken we de kern van hun identiteit zichtbaar en formuleren we deze tot een pakkende corporate story. Het geeft een andere wending aan wat we doen, maar is feitelijk een organische, volgende stap vanuit onze oorspronkelijke expertise. We ontwikkelen ons tot een specialist op het snijvlak van communicatie, identiteit en reputatie.
De eerste successen
We worden meer en meer gedreven door het verhaal – storytelling – van ondernemers en ondernemingen. Beinvloed door een tweede grote opdracht voor Heineken in 2000 – De magie van Heineken – en in 2010 voor Randstad – Werken aan een droom – veranderen we onze naam in Jubileumboek.nl. Vanaf dat moment bevinden wij ons in de voorhoede van de ontwikkelingen in corporate (hi)story en storytelling.
Van een vonk komt een vuurtje …
Iedere organisatie heeft een verhaal. Niet alleen over waarden, identiteit, merk en leiderschap, maar ook over dromen en vergezichten. Of je dromen al zijn uitgekomen of nog in de toekomst liggen, erover vertellen geeft energie en inspireert. Verhalen kunnen heel persoonlijk zijn of over jouw organisatie gaan, reflectief, sturend of toekomstgericht. Wij geloven in de kracht van het verhaal achter mensen, merk en organisatie.
Een goed verhaal is als een vuur, het verspreidt zich snel, verwarmt mensen, brengt ze samen en sleept ze mee. Datzelfde vuur brandt in de mensen bij Jubileumboek.nl: wetenschappelijke researchers en interviewers, storytellers, creatieve schrijvers, fotografen, designers en vernieuwende concept- en merkdenkers. Samen vormen we een hecht team dat elkaar beter maakt. Zo hebben we ons mogen verbinden aan prachtige namen uit het Nederlandse bedrijfsleven, waaronder Heineken, Randstad, Nederlandse Spoorwegen, Eneco, Ministerie van Justitie en nog veel meer.
Ons doel is en blijft om voor onze klanten de meest begeesterende en overtuigende verhalen te vinden, te vertellen en vast te leggen. Of je bedrijf nu 10, 25, 100 jaar of drie eeuwen bestaat: een jubileum is een mijlpaal om bij terug en vooruit te kijken. Een uitgelezen kans om het verhaal van jouw organisatie tot een collector’s item te maken. Wij zorgen ervoor dat jouw jubileumuitgave de kroon op je werk wordt.